السلام عليکم

pa habaq semua ex-form 6 republic of Mashooreans Penang.. Disebabkan semua dah bertebaran kesarata dunia, so aku rasa dunia maya ni lah antara platform tebaik untuk kita sentiasa keep in touch even it's impossible. Ada antara kita masih berjumpa sampai sekarang dan ada yang terus teputus hubungan dan bawak haluan masing-masing. Maybe disebabkan oleh komitmen.Blog nie untuk kita semua ex-Form 6 kat SMKA AlMashoor (L) Penang tak kira lah geng STPM 2000 or STPM 2001, yang tak sempat ambik STPM pun termasuk skali or member2 lain yang penah hidup dalam zaman kami (Form 5 & 4, The Real BTP). So kalau hangpa ada apa nak bgtau, update perkembangan terbaru, jemput kenduri, hebahan umum, nak promo or kongsi bisnes, nak contact details or apa saja yg boleh diterima akal.. sila lah email ke.. mashooreansform6y2k@gmail.com

Pergi Tak Kembali [ Tribute to Ustaz Asri Rabbani]

>> Friday 14 August 2009

السلام عليکم




In the tribute to Ustaz Asri Rabbani (a.k.a Nadamurni).

Aku mmg ada feel skit dan aku rasa hangpa suma pun ada feel yang sama.. mana tak nya semenjak kita lahir, kita dah dialunkan alunan nasyid-nasyid nurkilan ustaz asri dan sahabat dia yang lain oleh mak ayah kita.. kan. contoh dia asma ul husna la yg paling top skali.. hangpa try sebut tgk asma ul husna word by word tanpa disetakan dgn alunan nasyid..he he tak leh kan... sampai la kita besaq pun nasyid dia banyak yang kita masih ingat... kebetulan plak dalam simpanan aku masih ada beberapa lagu klasik dari nadamurni.. pergh mmg sedap gila..

Aku masih ingat lagi masa umuq aku dalam 9 ka 10 tahun dulu, aku pernah kongsi pentas ngan geng nadamurni.. masa tu quaters TNB buat majlis memperingati kekejaman serb kat rakyat bosnia kat padang kilat.. aku dari kumpulan nasyid anak2 dan pekerja TNB... kalau tak silap malam penghayatan apa tah tema malam tu.. woi siap masuk paper muka depan lagi aku tapi gambaq kecik ja la..

pastu bila ngaji pondok and dok asrama dulu pun, lagu nasyid depa ni yang kita dok nyanyi kan kan.. betoi dak .tu tambah tambah puak langgareans ha ha ha.. k lah apapun kita pakat sedekah la Al-fatihah kat Almarhum Ustaz Asri moga rohnya dicucuri rahmat..Amin..

k geng kat aku ada bebrapa lagu ustaz asri yang ori punya macam cita-citaku islam cemerlang, berkata benar, bila nur melimpah dihati, kasih sayang, rasul ibarat bulan purnama, sunnah orang berjuang, ulama pewaris nabi dan jasa guruku.. so sapa nak bagi email dia kat aku.. nanti aku send..

ni ada Bait lagu Kasih Sayang

Hati telah lama gersang
Dari siraman kasih sayang
Kerana hujan Iman sudah lama tidak turun
Kita tanamkan kembali
Budi penyiram kasih
Agar hati yang gersang
Gembur dan subur lagi

Marilah kita jalinkan kasih sayang sesama kita
Ia telah lama hilang tambah gersang di hati ini
Kita siram kembali dengan air Iman yang suci
Dengan menabur budi kepada semua manusia

Bila hati gembur dan subur semula
Benih mahmudah akan tumbuh kembali
Iakan berdaun subur dan berbuah
Memberi manfaat semula kepada penghuni taman yang resah

Jangan kita biarkan hati ini
Gersang dari kasih sayang
Manusia akan terumbang ambing
Hidup di dunia ini
Pangkat dan kekayaan tiada erti
Bila kasih sayang tak dimiliki

Marilah kita jalinkan kasih sayang sesama kita
Ia telah lama hilang tambah gersang di hati ini
Kita siram kembali dengan air Iman yang suci
Dengan menabur budi kepada semua manusia

Berkasih sayang perintah Allah
Diantara sifat Allah
Kasih kepada hamba-Nya
Allah sangat sayang kepada hamba yang berkasih sayang
Jalinkahlah kasih sayang untuk keredhaan-Nya
Hati sudah lama menderita kekosongan kasih sayang
Tanamkan semula jangan biarkan
Jangan biarkan berlama-lama
Sudah lama manusia hidup dalam derita lagi sensara
Ayuh kita suburkan semula
Kasihkan sesama sama manusia

والسلام





0 comments:

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP